Tirana
clear sky
18 ° C
18 °
18 °
82 %
1kmh
0 %
Mar
26 °
Mër
20 °
Enj
20 °
Pre
21 °
Sht
19 °
E martë, 11 Maj, 2021
spot_img

Zgjedhjet e 25 prillit, IFIMES analizon situatën: PS komunikimm të dobët me elektoratin, PD e ka udhëheur me sukses partinë

spot_img

Lajme të ngjashëm

Instituti Ndërkombëtar për Lindjen e Mesme dhe Studime Ballkanike (IFIMES) ka analizuar situatën aktuale politike në Republikën e Shqipërisë në kontekstin e zgjedhjeve parlamentare të cilat do të mbahen të dielën më 25 prill.

Sipas IFIMES struktura e Partisë Socialiste në të gjithë vendin karakterizohet nga komunikimi relativisht i dobët me anëtarët e partisë dhe elektoratin. Sipas tyre komunikimi intensifikohet kryesisht gjatë fushatave zgjedhore. Gjiashtu kërkohet më shumë këshillim dhe transparencë në lidhje me listat e kandidatëve.

Në raportin e saj. IFIMES  shkruan se Partia Demokratike ka transformuar me sukses udhëheqjen e saj të partisë që nga viti 2013.

Artikulli i plotë nga IFIMES:

Instituti Ndërkombëtar për Lindjen e Mesme dhe Studime Ballkanike (IFIMES) nga Lubjana, Slloveni, rregullisht analizon zhvillimet në Lindjen e Mesme, Ballkan dhe në mbarë botën. IFIMES ka analizuar situatën aktuale politike në Republikën e Shqipërisë në kontekstin e zgjedhjeve parlamentare të planifikuara të zhvillohen në 25 Prill 2021.

Edhe një herë zgjedhjet do të jenë një përballje midis dy koalicioneve kryesore. Njëri është mbledhur rreth Partisë Socialiste (PS ) me kryeministër Edi Ramën dhe tjetri është grupi i opozitës i udhëhequr nga Partia Demokratike (PD) e kryesuar nga Lulzim Basha , e cila përfshin Lëvizjen për Integrimin Socialist (LSI) të drejtuar nga  Monika Kryemadhi. Disa parti të vogla politike do të marrin pjesë gjithashtu në zgjedhje.

Fondacioni Ëestminster për Demokraci beson se struktura e partisë e Partisë Socialiste në të gjithë vendin karakterizohet nga komunikimi relativisht i dobët me anëtarët e partisë dhe elektoratin. Kjo vlen veçanërisht për nivelin lokal. Komunikimi intensifikohet kryesisht gjatë fushatave zgjedhore. Për më tepër, kërkohet më shumë këshillim dhe transparencë në lidhje me listat e kandidatëve. Sidoqoftë, kjo do të nënkuptojë shmangien e emërimit të kandidatëve me rekord penal si përfaqësues të partisë.

Në raportin e saj, Fondacioni Ëestminster për Demokraci nga Londra vuri në dukje se Partia Demokratike ka transformuar me sukses udhëheqjen e saj të partisë që nga viti 2013.

Tetë vjet të humbura për Shqipërinë

Një tetë vjet në krye të qeverisë shqiptare, sipas sondazheve të opinionit publik, votuesit shqiptarë janë gati të dërgojnë kreun aktual të qeverisë shqiptare dhe drejtuesin e PS Edi Rama në pension politik. Atmosfera në Shqipëri është në frymën e nevojës për të pasur një ndryshim të qeverisë. Kjo konfirmohet gjithashtu nga sondazhet e fundit të opinionit publik, të cilat tregojnë se 2/3 e qytetarëve të Shqipërisë mbështesin ndryshimet.

Edi Rama dhe Partia e tij Socialiste (PS) erdhën në pushtet në 2013. Në atë kohë, si qytetarët ashtu edhe publiku ndërkombëtar kishin pritje të mëdha nga ardhja e tij në pushtet.

Duke arritur fitoren e Ramës në zgjedhjet e 2013, renditja e Shqipërisë në lidhje me pastrimin e parave u përkeqësua ndjeshëm. Sipas listës Kundër Pastrimit të Parave (AML) të botuar nga Instituti i Qeverisjes së Bazelit, Shqipëria renditet së bashku me vendet me rrezikun më të lartë të pastrimit të parave në kontinentin Evropian. Në mënyrë të ngjashme, iniciativa Moneyval e Këshillit të Evropës ka vërtetuar se masat e ndërmarra nga qeveria shqiptare në luftën kundër pastrimit të parave ishin joefikase dhe se Shqipëria duhet të investojë përpjekje shtesë në këtë drejtim. Për më tepër, në Mars 2020 Shqipëria u vu nën një monitorim të shtuar nga Organizata për Bashkëpunim Ekonomik dhe Zhvillim (OECD),Task Forca e Veprimit Financiar (FATF), në mënyrë që të adresojë mangësitë në regjimet e saj në lidhje me Pastrimin e Parave (LPP) dhe Luftimin e Financimit të Terrorizmit (CFT), [5] si një juridiksion me mangësi strategjike.

Sipas një analize të thelluar nga Iniciativa Globale kundër Krimit të Organizuar Ndërkombëtar, i cili u botua në gusht 2020, vetëm në Tiranë, në periudhën nga 2017 deri në 2019 më shumë se 1.6 miliardë euro u pastruan përmes sektorit të pasurive të patundshme. Për më tepër, një studim ka treguar se në të njëjtën periudhë rezervat valutore të vendit ishin rritur me 3.2 miliardë Euro. Konkretisht, nga 6.7 në 9.9 miliardë Euro. Sidoqoftë, duket se statistikat zyrtare të tregtisë nuk mund të japin llogari për arsyen e një rritje të tillë të konsiderueshme, duke treguar një rritje prej vetëm 52 milion € në 2018, dhe një shifër e ngjashme për vitin 2019. Prandaj, është e vështirë të mos lidhen këto shifra të larta me rritja alarmante e fundit në prodhimin e kanabisit në vend lehtësuar nga elita e kriminalizuar sunduese socialiste. Shockshtë tronditëse që me sa duket kjo “ laissez-faire financiare”Lidhur me praktikën e pastrimit të parave, zbatohet edhe në sferën publike.

Gjatë viteve të fundit, iniciativa të shumta ekonomike u përballën me vëzhgimin ndërkombëtar dhe mbikëqyrjen intensive të opozitës lokale për shkak të frikës nga korrupsioni i madh dhe pastrimi i parave. Krijimi i një agjencie të veçantë publike për investime që do të administronte investime strategjike multimilionë u përgënjeshtrua dhe u kritikua shumë nga Fondi Monetar Ndërkombëtar (FMN) dhe Banka Botërore(BB) për shkak të kornizës së paqartë ligjore që lejon rregullime të padrejta me pronën private dhe publike. Për më tepër, Komisioni Evropian ka mohuar ashpër propozimin për një amnisti fiskale multimilionale, pasi kjo do të përfitonte fitime kriminale dhe hyrjen e tyre në ekonominë zyrtare, dhe në të njëjtën kohë shndërron vendin në një qendër rajonale për pastrimin e parave. Sidoqoftë, edhe nëse këto dy iniciativa nuk patën sukses, disa të tjera kanë arritur. Për shembull, projekti i Ramës për partneritet publik-privat (PPP) me vlerë një miliard, i cili rezultoi në rritjen e borxhit publik nga 63% në 2013 në 95.7% deri në mes të vitit 2020. Pandemia Covid-19 ka rritur borxhin publik, i cili tani arrin në mbi 100%.

Sipas të dhënave të Eurostat, Shqipëria ka arritur raportin më të lartë PPP-PBB në Bashkimin Evropian, i cili ndryshon ndjeshëm nga ato të vendeve të tjera të Evropës. Me sa duket, ekonomistët në të dy anët e spektrit politik besojnë se partneritetet publike-private të Ramës (PPP) përbëjnë një kërcënim serioz për stabilitetin financiar të vendit, si dhe se shumë kontrata janë shembuj flagrantë të abuzimeve, korrupsionit dhe pastrimit të parave. PPP në lidhje me ndërtimin e Milot-Balldren autostrada vlen 256 milion €, që është dy herë më e lartë se standardi i Bankës Botërore. Ndërtimi i Teatrit të ri Kombëtar, duke përdorur modelin PPP, u themelua mbi një ligj anti-kushtetues. Konkretisht, kompania përfituese u zgjodh paraprakisht me synimin për të fshehur një projekt privat të pasurive të patundshme me vlerë 120 milion Euro. Për më tepër, PPP për djegien e mbeturinave do të kushtojë 430 milion €, ndërsa kompania përfituese është e vendosur jashtë vendit dhe është në pronësi të një gruaje 23-vjeçare të panjohur në komunitetin e biznesit dhe pa përvojë ose kapital. Përfaqësuesit e shoqërisë civile dhe opozitës besojnë se partneritetet publik-privat janë modeli që qeveria Rama përdor jo vetëm për qëllime korrupsioni, por edhe për pastrim parash. ” Heshtja” të medias, blerja e votave, shteti hajdut dhe kriminal, korrupsioni në shkallë të gjerë …. Nëse Rama është me të vërtetë sundimtari më i fundit autoritar në Ballkan – të gjitha këto të renditura duhet të rezultojnë në monitorim dhe presion ndërkombëtar.

Analistët besojnë se tetë vitet e fundit të qeverisjes së Edi Ramës dhe Partisë Socialiste janë humbur vite për Shqipërinë, sepse shumica e programit politik të premtuar nuk është zbatuar, as Shqipëria nuk ka filluar bisedimet e saj të pranimit me BE, gjë që tregon qartë se me Edi Ramën në krye të saj e ardhmja evropiane e Shqipërisë nuk është e sigurt.

Politika anti-kosovare e Edi Ramës

Disa vite më parë Kryeministri shqiptar Edi Rama ka përdorur retorikën nacionaliste që synon krijimin e të ashtuquajturës ” Shqipëria e madhe” . Kjo ka shkaktuar reagime në Shqiperi, si dhe shqetësime në qeveritë në rajon dhe veçanërisht vendet me një komunitet etnik shqiptar. Konkretisht, entuziazmi fillestar ishte zhdukur dhe Edi Rama u bë simboli i ” kanabizimit të Shqipërisë” dhe bumit të krimit të organizuar dhe biznesit të narkotikëve . Në të njëjtën kohë, Kryeministri Rama tërheq vëmendjen e publikut nga këto çështje duke u përqëndruar në nacionalizmin dhe retorikën nacionaliste.

Bashkimi me Kosovën diskutohet publikisht në ligjërimin publik. Deri më tani, shteti i Shqipërisë nuk kishte projektin e tij hegjemonik. Sidoqoftë, në përpjekjet e tij të fundit për të qëndruar në pushtet, Edi Rama ka luajtur kartën e pan-shqiptarizmit. Një retorikë e tillë dëmton interesat kombëtare shqiptare.

Rama luan me idetë për bashkimin me Kosovën. Në një mënyrë të tillë ai rrezikon të sfidojë Serbinë dhe të rihapë Kutinë e Pandorës të nacionalizmave ballkanikë. Kartoni nacionalist që Rama luajti duke shpërfillur pasojat e mundshme në rajon është një kartolinë e rrezikshme. Nëse mbrojtësit e idesë së “Shqipërisë së madhe” marrin një “kart blanche” , atëherë kërkesat për një ” Serbi të madhe “, ” Bullgari të madhe ” dhe ” Kroaci të madhe “, patjetër do të ndiqnin. Kjo mund të çojë në tensione dhe konflikte të reja rajonale të cilat mund të jenë edhe më keq sesa luftërat nga vitet nëntëdhjetë të shekullit të kaluar në rajonin e Ballkanit Perëndimor.

Uashingtoni zyrtar ka paralajmëruar “partitë politike dhe liderët të përqendrohen në atë që është e rëndësishme, dhe kjo është integrimi Euro-Atlantik” i Shqipërisë. Si një anëtare e NATO-s, Shqipëria duhet të harrojë të gjitha projektet e mundshme hegjemonike dhe Kushtetuta e Kosovës përcakton se ajo nuk mund të bashkohet me ndonjë vend tjetër.

Në vend që të merret me të ashtuquajturën “Shqipëria e madhe”, qeveria e re e Shqipërisë do të duhet të krijojë një ambient më të mirë biznesi për investime nga sektori privat. Marrëdhëniet e shumta pronësore-juridike janë të pazgjidhura, futja e shtetit të së drejtës është në një nivel të ulët, krimi dhe korrupsioni janë përhapur gjerësisht dhe infrastruktura në të gjithë vendin është e pazhvilluar.

A janë shqiptarët njerëzit më të kriminalizuar në Evropë?

Duke kënduar para, rrjete dhe lidhje politike të vendosura përmes tregtisë së kanabisit, organizata kriminale shqiptare ” përparoi”  për të tregtuar heroinë dhe kokainë. Aktualisht, Shqipëria ” shërben si një portë kryesore për shpërndarjen e heroinës në të gjithë Evropën” dhe është korridori kryesor tranzit për tregtinë e kokainës.

Pastrimi i parave dhe depërtimi në ekonominë ligjore u bënë aktivitetet kryesore të organizatave të krimit të organizuar. Në vitin 2017 dhe përsëri në 2018, Departamenti i Shtetit identifikoi Shqipërinë si një ” vend shqetësimi kryesor në lidhje me pastrimin e parave ” dhe theksoi se “të ardhurat nga ligji pastrohen lehtë, ndërsa vendi mbetet në rrezik të konsiderueshëm për pastrim parash për shkak të korrupsionit të shfrenuar dhe institucione të dobëta juridike dhe qeveritare ” [8] . Këshilli i Evropës konfirmoi se “rreziqet e pastrimit të parave mbeten të larta”, ndërsa kërcënimi kryesor për pastrimin e parave formohet nga “të ardhura kriminale që vijnë nga trafikimi i narkotikëve, krime në dogana dhe zona e taksave (p.sh. kontrabanda, evazioni fiskal) dhe korrupsioni [9]” Në Tiranë, kryeqyteti më i varfër në Evropë, ishin lëshuar lejet përkatëse dhe ndërtimi i disa rrokaqiejve luksozë ka filluar. Kjo është një dëshmi e depërtimit të thellë të parave të paligjshme nga trafiku i drogës në ekonominë e ligjshme.

spot_img

Më shumë

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img